Sportwandeling - Draguignan - Erfgoedpad Afstand A: 6 km Afstand B: 3.150 km Duur A/R: 4u Moeilijkheidsgraad: Moeilijk Hoogtemeters: 450 m

Vanaf de 1 Wasplaats van folletière. De geasfalteerde weg ‘chemin de folletiere’ over 250 tot 300 m volgen, de geasfalteerde weg verlaten en links afslaan en de brug nemen. Langs 2 het kanaal ‘Canal des Moulins’ lopen. Opletten [A] bij het oversteken van de tweebaansweg. Het kanaal nog 600 tot 700 m volgen.

Aan uw rechterhand kunt u de 3 ‘Feeënrots’ bewonderen. Na 30 tot 40 m de avenue de Montferrat nemen en 300m volgen. De avenue de Montferrat achter u laten.
Opnieuw het kanaal volgen gedurende 300 tot 400 m. De [B] tweebaansweg oversteken bij de voetgangersoversteekplaats. Het kanaal nog 1 km volgen door het prachtige platteland van Dracénie.
Let op [C] gevaarlijke oversteek van de departementale weg.
Direct links afslaan en het kanaal nog 300 tot 400m volgen. Het kanaal links laten liggen en het privépad van het 4 Domein van Le Dragon inslaan. (Watertappunt ter beschikking gesteld door het Domein). Rond het gebouw lopen, het pad ongeveer 1 km volgen om aan te komen bij de 5 Saint-Michel kapel.
Doorlopen om de doorgang van de opklapbare elektrische omheining te bereiken. Links afslaan, en de wandeling beginnen te midden van de 6 wijngaard en 200 m doorlopen.
45° naar links draaien en afdalen om de site van het 7 Castrum en het uitkijkpunt te bereiken.
(Let op doorgang van de opklapbare elektrische omheining). Het Castrum links laten liggen en de weg volgen die langs de wijngaarden loopt. Naar de rand van het bos lopen (Let op doorgang van de opklapbare elektrische omheining). Links afslaan, omhoog lopen en de bosrand volgen tot aan het waterbekken.
45° naar rechts draaien om het gemeentebos in te lopen. Het pad gedurende 1,5 km volgen tot op de kruising met de stoplijn voor natuurbranden.
Oversteken en het pad aan de overkant volgen. 800 m verder lopen om het rode pad te bereiken.
Recht oversteken om 8 het cederbomenbos op een privé landgoed te bereiken. Het pad nog 200 tot 300 m volgen.
Na een klim van 100 m nog 500 meter door een fraai eikenbos lopen, vervolgens het botanische pad met de informatieborden nemen. Doorlopen tot aan de 9 Wachttoren en rechts afslaan om hiernaartoe te lopen.
Afdalen tot 10 de oriëntatietafel om 200 m lager de 11 Parkeerplaats van Le Malmont te bereiken.
De weg oversteken en gedurende 1.100 m de 12 blauwe bewegwijzering volgen.
Bij het verlaten van de blauwe route 45° draaien om links af te slaan en het 13 muildierenpad ‘chemin muletier du Coutelet’ te volgen (let op een steil, smal pad dat ook door fietsers gebruikt wordt).
De Bd Joseph Collomp aflopen over 100 m. Rechtdoor lopen. Doorlopen tot het kanaal ‘Canal des Moulins’ en terugkeer naar de Wasplaats van Folletière

Download

Zie ook ...

Vidauban – Bos van Le Rouquan

Familie wandeling – Vidauban – Le bois du Rouquan Afstand: 4,1 km Duur: 2 h Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 45 m Toegangsroute en parkeerplaats: • Vanuit Vidauban de D48 richting La