Familie wandeling – Figanières – De Heerweg Afstand: 9 km Duur: 3 uur Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 200 m

Parkeerplaats Saint-Joseph links bij de ingang van het dorp (1).
Neem het pad chemin des Cotte tegenover de parkeerplaats. Loop tot het hek en volg hierna het brede pad.
Laat het dalende pad aan uw rechterhand liggen en blijf op het hoofdpad om de hoogvlakte te bereiken.
Laat het pad rechts ‘Pont de la Tuilière’ (2) liggen en loop rechtdoor over het hoofdpad tot het pompstation (3).
Laat het bosbrandbestrijdingspad DFCI 79 ‘Marécouale’ rechts liggen. Loop verder over het hoofdpad; neem, na onder de elektriciteitsleiding (4) doorgelopen te zijn, het afdalende pad.
Laat het pad ‘Bois Panisse’ links liggen. Na dit kruispunt is het pad geasfalteerd en komt u 1,2 km verder aan bij de aan uw rechterhand (5) gelegen ‘heerweg’ chemin du Malmont (DFCI 77).
Volg deze weg tot aan de bergpas waar het pad uitloopt op een breder spoor (6).
Sla rechtsaf richting het noorden, laat de bosbrandbestrijdingspaden DFCI ‘Marécouale’ en iets verder de DFCI 78 ‘champ de tir’ rechts liggen.
Volg bij het kruispunt Les Salettes (7) nog altijd het noorden om de ‘vallon de la Cassade’ te bereiken en via een regelmatige afdaling uit te komen bij een kruispunt met meerderde wegen (8).
Verlaat de hoofdweg en sla rechtsaf om het afdalende pad richting het zuidwesten te nemen om de brug van La Tuillière (9) over te steken.
Loop 600 m omhoog. Sla, bij het pompstation (3), linksaf om de parkeerplaats te bereiken via het vertrekpad.

Download

Zie ook ...

Vidauban – Bos van Le Rouquan

Familie wandeling – Vidauban – Le bois du Rouquan Afstand: 4,1 km Duur: 2 h Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 45 m Toegangsroute en parkeerplaats: • Vanuit Vidauban de D48 richting La