Randonnée - Salernes / Salernes Vieille - De Tholos van La Lauve Afstand: 4,5 km Duur: 1u40 Moeilijkheidsgraad: gemiddeld Hoogtemeters: 280 m

LET OP WIJZIGING VAN ROUTE

Heen

van punt 1 naar punt 6:

volg de instructies hierboven

Terug

van punt 6 naar punt A en naar de parkeerplaats (vertrekpunt):

volg hetzelfde pad als voor de heenreis, totdat je bij punt A een breed DFCI-spoor oversteekt.

Sla vervolgens rechtsaf en ga naar punt B en sla vervolgens linksaf langs de rivier naar de parkeerplaats.

Toegangsroute: weg route de l’Europe richting ‘Site de Saint-Barthélémy’. Parkeerplaats van Saint-Barthélémy.
Loop vanaf de parkeerplaats langs de vijver, steek de houten brug over om de kapel te bereiken.
Daal het pad aan de rechterzijde (1) af en volg het tot onder in de vallei tot aan de splitsing (2) .
Sla rechtsaf en loop omhoog tot aan ‘Salernes Vieille’ (3). Loop verder tot aan het uitkijkpunt met een adembenemend uitzicht op de site en de kapel van Saint-Barthélémy.
Het pad loopt langs de ruïnes, respecteer de bebakening om de overblijfselen niet te beschadigen.
Daal af via hetzelfde pad tot aan (2).
Neem het pad recht voor u (rechts). In het bos kunt u resten van jachthutten (agachons) (4) , graanvelden (5) met kweekbakken voor granen en een iets lager gelegen ruïne waarnemen.
Loop recht omhoog om bij de paal met 3 wegwijzers uit te komen.
Sla links af en loop naar de top van de Tholos de la Lauve (6), een megalithisch graf van meer dan 4.000/5.000 jaar oud.
Daal, om terug te keren naar de parkeerplaats, af tot aan de steenhoop en sla rechts af. Volg de bebakening, steek een bauxietontsluiting (7) over en loop langs de grotwoning (8).
Sla, bij de oever van de Braque rivier linksaf, steek de stoplijnen over om de parkeerplaats te bereiken.