Familie wandeling - Bargemon - Favas en het Coste woud Afstand: 10 km Duur: 3 h 20 Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 100 m

• Vertrek vanaf het dorpsplein, de straat François Maurel uitlopen en rechts afslaan om de straat Marceau te nemen. De kazerne van de rijkspolitie rechts laten liggen en links aanhouden in de straat Marceau tot aan de departementale weg D25. Oversteken en het St Roch pad nemen
• Deze weg volgen. Bij aankomst op de D19, opnieuw links afslaan en het afdalende pad volgen.
• Dit pad loopt langs de D19 en komt weer op de weg uit. Volg de weg over zo’n 200 m en, vóór de bocht naar links, het pad tegenover u inslaan.
• Dit pad komt uit op de weg die u tot de bidkapel moet voegen.
• Het onverharde pad tegenover de bidkapel inslaan. Er staat een oude put aan het begin van dit pad.
• Bij het hek aangekomen, niet de hoofdweg nemen, maar het stijgende pad volgen.
• Bij de kleine hoogvlakte, links afslaan na het hek (niet La Coste volgen).
• Iets verder kruist dit pad een stoplijn om natuurbranden te voorkomen. De stoplijn oversteken en aan de andere zijde doorlopen
• Blijven klimmen en vooral niet rechts afslaan.
• De weg bij het hek verlaten en het stijgende pad nemen.
• Bij aankomst van de stenen mijlpaal op het hoofdpad blijven.
• Op 300 m, het hoofdpad verlaten en links het onverharde pad met het hek inslaan.
• Na 1,5 km, niet het voor de terugkeer naar het dorp aangegeven pad nemen, maar rechts afslaan.
• Op 60 m, het pad rechts nemen dat op de departementale weg D25 uitkomt. De weg naar links volgen om naar het dorp terug te keren.

Download

Bargemon

De tegen de heuvels opgetrokken ‘Groene parel van de Haut-Var” biedt een uitzonderlijke uitzicht op het oosten van de Var.
Dit voorheen versterkte stadje telt talloze galeriehouders, kunstateliers en herbergt een historie- en kunstmuseum gewijd aan het leven en het werk van de vermaarde Provençaalse kunstschilder Honoré CAMOS, een origineel schrijfmachine museum evenals een boeiend fossielen- en mineralenmuseum met een rijke collectie.

Uniek: het mecanografie museum

De schrijf- en rekenmachines waren de voorlopers van onze onmisbare computers en krijgen in dit museum een welverdiende ereplaats.
De eerste beginselen dateren uit de zeventiende eeuw. In 1714 zijn de machines nog bijna onbruikbaar…, dankzij de vindingrijkheid, zien vanaf de negentiende eeuw de eerste geavanceerde modellen het daglicht… U kunt hier tevens meerdere en soms unieke modellen kassa’s uit de vorige eeuw bekijken, van de ‘Underwood’ machine met tabulator tot de ‘arithmometer’.
Inlichtingen en bezichtigingen:
Tel. +33(0)4 94 39 09 20 en +33(0)4 94 47 81 73

De kapel Saint-Étienne en het Museum en de Galerie Honoré Camos

Proef, na uw wandeltocht, de sfeer van de Provence en ontdek de geschiedenis van Bargemon in een kapel uit de veertiende eeuw die buitengewoon mooi gerestaureerd is. In de museumruimte, op de eerste etage, treft u een overzicht van de hoogtepunten van het dorpsleven aan.
De koornis van de kapel is voorbehouden aan Honoré Camos, ofwel de Dieren kunstschilder. Het wassen borstbeeld dat uitgevoerd werd door het Grévin museum staat naast enkele van zijn kunstwerken. Op de begane grond van de kapel worden het hele jaar door tijdelijke exposities georganiseerd.
Gratis toegang, het hele jaar geopend. Neem voor meer informatie contact op met het Camos museum