Sportwandeling - La Bastide - Le Lachens Afstand: 11,2 km Duur: 4 uur Moeilijkheidsgraad: Moeilijk Hoogtemeters: 800 m

(1) Loop, vanaf de kerk van La Bastide, omhoog via het geasfalteerde pad door de GR 49 te volgen
(2) Laat de GR aan uw rechterhand ter hoogte van de wegwijzer ‘Fouan du Bouis’ (buxusbron in het Provençaals) om een klein bospad met lichtblauwe bakens te volgen dat door het kreupelhout richting de bergtop van Le Lachens loopt.
(3) Sla, bij het kruispunt met het bospad La Madeleine, linksaf en volg het pad.
(4) U komt aan op de weg die naar de spits van Le Lachens loopt. Volg deze weg circa 250 m.
(5) Neem, na het waterreservoir in de bocht, een klein pad aan uw linkerhand dat enkele tientallen meters hogerop de weg kruist en loop naar boven over de bergkammen tot de telefoonmast.
(6) Op de spits (1.685 m) treft u een oriëntatietafel die hier geplaatst werd door de Departementale Raad van de Var.
(7) Daal af naar de lager gelegen parkeerplaats en neem het pad Lachens-sud dat via de zuidelijke helling afdaalt.
(8) U komt zo weer aan bij de GR 49, loop rechtdoor over het pad richting het gehucht ‘Bas Varuins’ en volg deze weg gedurende circa 1,5 km
(9) U bereikt de geasfalteerde weg ter hoogte van de wegwijzer ‘Font Galette’. Neem de richting La Bastide en volg deze zo’n 1,9 km.
(10) Bij de wegwijzer ‘Les Faisses’, bent u op nog maar 500m van La Bastide verwijderd.

Download

Zie ook ...

Vidauban – Bos van Le Rouquan

Familie wandeling – Vidauban – Le bois du Rouquan Afstand: 4,1 km Duur: 2 h Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 45 m Toegangsroute en parkeerplaats: • Vanuit Vidauban de D48 richting La