Sportwandeling – Draguignan – Pad naar de top van Le Malmont Afstand: 5 km Duur: 1u45 Moeilijkheidsgraad: Moeilijk Hoogtemeters: 220 m

Pad naar de top van Le Malmont
routes, (paarse bewegwijzering).

Vertrek vanaf de parkeerplaats van Le Malmont, de weg oversteken 1 en de paarse bewegwijzering met een witte rand volgen. Dit circuit loopt hier gedurende zo’n 100m gelijk op met de blauwe route.

• (2) Links afslaan, 400 m naar beneden lopen om het (3) middeleeuwse pad te bereiken dat u 200m lang volgt

• (4) alvorens links het oude onverharde en met dennennaalden bezaaide pad “chemin de carrère” te nemen dat zich gedurende 400 m een baan slingert door een bos met groene eiken- en dennenbomen.

Na 1,2 kilometer, ontdekt u een stenen bouwwerk.
• (5) (6)
Teruglopen naar het pad en oversteken om naar de top van Le Malmont te klimmen.

• 200 m afdalen alvorens (7) links af te slaan en nog 300 m verder afdalen om 8 aan te komen bij de kruising met een pad dat u zo’n 200 m moet volgen. (8)
(9) Links afslaan en (10) het pad afsnijden. U loopt hier over een dolomitische kalkbodem (11) . Let op deze zone is moeilijk begaanbaar.
(12)
U kunt vervolgens rechts afslaan richting het Cederbomenbos of het pad richting de wachttoren inslaan (13) en naar de oriëntatietafel afdalen.

Clay shooting op donderdagmiddag, Zaterdag de hele dag en zondagochtend

Download

Te ontdekken tijdens de wandeling naar de top van Le Malmont

Dit wandelcircuit van 5 km is door het hoogteverschil en de aanwezigheid van dolomitisch kalksteen op bepaalde plekken vrij technisch. Het voert ons mee naar de top van Le Malmont op 604 m hoogte.
Tijdens deze wandeling kunt u midden in het bos een prachtige, 80 meter lange stenen muur en oude grenspalen aantreffen. Dit schaduwrijke pad loopt langs het gemeentebos en biedt afwisselende landschappen zoals open plekken, lichtbronnen, tapijten van dennennaalden om uw voetstappen te dempen,… Via een kleine omweg komt u bij een fraai cederbomenbos dat elk jaar door de scholieren van de gemeente versierd wordt. Vergeet aan het einde van de wandeling niet om van het door de oriëntatietafel geboden uitzicht te genieten.

Zie ook ...

Vidauban – Bos van Le Rouquan

Familie wandeling – Vidauban – Le bois du Rouquan Afstand: 4,1 km Duur: 2 h Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 45 m Toegangsroute en parkeerplaats: • Vanuit Vidauban de D48 richting La