Familie wandeling – Les Arcs sur Argens – l’Apié de Raybaud Afstand: 3,7 km Met variant: 4,2 km Duur: 1u40 Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 100 m

• De parkeerplaats aflopen en de weg volgen
• Vlak voor de brug over de Aille (Eiffel brug), de weg naar rechts nemen (rond het hek lopen) die voor circa 1,5 km langs de rivier loopt
(prachtig uitzicht, linksonder, op de Eiffel brug)
• Het stijgende pad naar rechts nemen en omhoog lopen tot u het onverharde pad vindt dat naar het waterreservoir (circa 800m) en de kruising op de top leidt.
• Het aflopende pad naar rechts (La Tournavelle) volgen dat boven het rivierbed van de Argens uitsteekt
(meerdere prachtige uitkijkpunten op het Argens dal en het plaatsje Les Arcs sur Argens).
• Nieuw kruispunt na circa 1,5 km: rechts afslaan om weer op de weg te komen en de parkeerplaats van La Tournavelle te bereiken.

Download

Toegangsroute

Op de DN7 ten zuiden van de stad, het pad Chemin du Bac (bord ‘Forêt communale’) nemen en dit circa 3 km volgen.
Parkeren op de parkeerplaats (P) van la Tournavelle tussen de twee bruggen: na de brug over de Argens en vóór de brug over de Aille (1)

Waarschuwing

9 september tot 28 februari

Gedreven jacht op zaterdag en feestdagen

een systeem voor het delen van de natuurlijke ruimte is opgezet

L’Apié de Raybaud

L’Apié de Raybaud, woonplaats uit het einde van de IJzertijd
Het kleine plateau van het oppidum van L’Apié de Rayboud ligt op 180 m hoogte en strekt zich uit over circa 5.000 m².
Hier werden aardewerken voorwerpen gevonden die dateren uit het 3e en 1ste millennium voor onze jaartelling.
Er werden twee, tot nu toe nog niet gedateerde, kleine terrassen aangelegd op de rotsbank die het plateau op het zuidoosten omsingelt en boven de Aille rivier uitsteekt.
De eerste kilometer van de wandelroute volgt de bedding van de Aille, in de schaduw van het omliggende ooibos. Deze rivier ontspringt in Gonfaron in het Massief van Les Maures (Font de l’Aille), en telt circa 30 km.
Het stroomt door zes gemeentes in de Var om zich bij de ijzeren ‘Eiffel’ brug in de Argens te storten.

Aanbevelingen

Het bos van Les Arcs sur Argens wordt op permanente wijze opgedeeld in diverse zones om elke gebruiker de mogelijkheid te bieden een voor zijn activiteiten geschikte zone te kiezen tijdens de periode voor drijfjachten.
We raden u aan om naargelang de datum, bij voorkeur de voor drijfjacht verboden zones te kiezen. Voor meer informatie: http://www.mairie-les-arcs-sur-argens.fr

Zie ook ...

Vidauban – Bos van Le Rouquan

Familie wandeling – Vidauban – Le bois du Rouquan Afstand: 4,1 km Duur: 2 h Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 45 m Toegangsroute en parkeerplaats: • Vanuit Vidauban de D48 richting La