Familie wandeling – Les Arcs sur Argens – Cabredor Afstand: 8,2 km Duur: 2u30 Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 150 m

•Vanaf de parkeerplaats te voet vertrekken en de geasfalteerde weg in zuidelijke richting volgen. De brug van de Aille (Eiffel brug) (1) nemen en doorlopen tot La Renardière (de picknickruimte La Font de catin (2), rechts laten liggen). Het asfalt maakt geleidelijk plaats voor een zandweg (circa 500 m).
• Links afslaan en het onverharde pad van Les Bauquières nemen.
• Gedurende ongeveer 1 km de Argens rivier volgen. • Na de bocht naar rechts, links afslaan richting het ‘maison des gardes’ (wachtershuis) (150m).
Na het huis rechts de stijgende weg en het Bauquières pad volgen. • Na 100 meter het hoofdpad verlaten en de eerste weg links inslaan. • Het dal volgen en vervolgens het dennenbos doorsteken.
Opnieuw het bospad rechts nemen en na circa 400 meter ziet u een bron en een drinkbak
Nog 1 kilometer doorlopen, afdalen naar rechts en het Bauquières pad volgen tot aan het ‘maison des gardes’.
Doorlopen en op de kruising rechts afslaan om het pad van de heenweg naar La Renardière en de parkeerplaats te nemen.

Download

Toegangsroute

•Op de DN7 ten zuiden van de stad, het pad Chemin du Bac (bord ‘Forêt Communale) nemen en dit circa 3 km volgen.
Parkeren op de parkeerplaats van La Tournavelle (P) tussen de twee bruggen: na de brug over de Argens en vóór de brug over de Aille.

La Cabredor

Tijdens de eerste kilometer loopt het bospad langs de oever van de Argens rivier. Vervolgens stijgt het pad om prachtige vergezichten te bieden, met name op de rots van Roquebrune. Het circuit loopt verder door een dennenbos alvorens door een prachtige kleine vallei te trekken en zich een baan te slingeren door het bos.
Op het hoogste punt, steekt het oppidum van La Cabredor wel 218m boven de Argens rivier uit.
Het bij de opgravingen in de hutten gevonden aardewerk duidt op een bezetting vanaf het einde van de 2e eeuw tot de eerste helft van de 1ste eeuw v.Chr.

De Europese bijeneter (Merops apiaster), gast van de oevers van de Argens

Bijeneters zijn net zo groot als merels en houden van warme en zonnig klimaten.
Deze vogelsoort eet grote hoeveelheden vliegende insecten, met name bijen, wespen en horzels, waar het kennelijk vrijwel immuun voor is.
Deze soort is monogaam en zelden bigamisch. Het koppel verdeelt de aan het nestelen verbonden taken.

Ze nestelen doorgaans in holen die ze uitgraven in de oevers van de rivieren, verscholen valleien en open velden met bomen.

Aanbevelingen

Het bos van Les Arcs sur Argens wordt op permanente wijze opgedeeld in diverse zones om elke gebruiker de mogelijkheid te bieden een voor zijn activiteiten geschikte zone te kiezen tijdens de periode voor drijfjachten.
We raden u aan om naargelang de datum, bij voorkeur de voor drijfjacht verboden zones te kiezen. Voor meer informatie: http://www.mairie-les-arcs-sur-argens.fr

Zie ook ...

Vidauban – Bos van Le Rouquan

Familie wandeling – Vidauban – Le bois du Rouquan Afstand: 4,1 km Duur: 2 h Moeilijkheidsgraad: gemakkelijk Hoogtemeters: 45 m Toegangsroute en parkeerplaats: • Vanuit Vidauban de D48 richting La